Haksan Makina, 1972 yılında İstanbul Küçükköy’de avize taşı kalıpları ve matkap mandrenleri imalatıyla faaliyetlerine başlamış bir firma. Kardeşler arasında bir aile şirketi olarak kurulan Haksan, imalatını yaklaşık 13–14 yıl sürdürdükten sonra o kalitenin bıraktığı izlerle 1985’lerde Bayrampaşa’da ilk açtığı şubesinde hırdavat satışına başlamış, bugün 1 Merkez, Bayrampaşa’da ve İkitelli’de bulunan toplam 5 şubesi ile Türk sanayisine sac işleme makineleri, metal işleme makineleri ve teknik hırdavat çeşitleri satışıyla hizmet vermeye devam ediyor. Firmanın Satış ve Halka İlişkiler Sorumlusu İbrahim Somalı Haksan Makina ile ilgili sorularımızı yanıtladı.

Müşterilerinize sunmuş olduğunuz ürün ve hizmet yelpazesinden bahseder misiniz?

Haksan Makina sektörde çeşitliliği ile bilinir. Bu yüzden müşterilerimize sac işleme, metal işleme, talaşlı imalat ve teknik hırdavat konusunda her türlü makine ve ekipmanını sunmaktayız. Son dönemlerde Kobi’lere destek kampanyası adı altında yeni bir hizmet sunduk. Belirli zamanlarda belirli ürün gruplarında veya makinelerde belirli bir peşinat ve vade ile yapmış olduğumuz kolay ödeme seçenekleri ile alım gücü düşük firmaları veya şahısları makine sahibi yapmak için çalışmalar yapmaktayız.

Ürünleriniz ağırlıklı olarak hangi sektörlerde kullanılıyor? Firma olarak daha çok hangi sektörle çalışıyorsunuz? 

Ürünlerimizin çeşitliliği nedeniyle her türlü sektöre hitap ediyoruz diyebilirim. Müşterilerimiz arasında bilinir firmalardan sayarsak; Mavi Jeans, Lev’is, Ford Otosan, Ülker, BSH Ev Aletleri, Aksa Jeneratör, Eczacıbaşı, İ.E.T.T. , İstanbul Ulaşım A.Ş.(METRO), Gabrini Kozmetik, Mercedes Benz Türk A.Ş., Boğaziçi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, STFA İnşaat A.Ş., Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., Trakya Cam Sanayi A.Ş., Karali Çay, Girsan Silah Fabrikası (Yavuz16), Kale Kilit gibi firmalar bulunmakta. Dediğim gibi imalatı olan, bir şeyler üretmek isteyen her sektörde biz varız.

Diğer firmalardan farklı olarak neler yapıyorsunuz, firmanızın farkı nerede ortaya çıkıyor?

Az öncede belirttiğim gibi firmamızı diğerlerinden ayıran en önemli özellik çeşitliliğimiz. Sektörümüzdeki çoğu firma, sac işleme, metal işleme, teknik hırdavat olarak 3 ayrı grupta bulunan makinelerin veya ekipmanların bir grubunun satışını yapmakta. Biz ise; bu üç grubun her tür makinesini ve ekipmanını ürün gamımızda bulundurmaktayız. Bu yüzden sektörde “Makina Marketiniz” sloganıyla hizmet vermekteyiz. Bahsetmiş olduğum ürün gruplarında, müşterilerimiz aradığı her şeyi firmamız bünyesinde bulabilir. Yeni bir işyeri kurmak isteyen şahıslar, atölyesinin veya fabrikasının ihtiyacını gidermek isteyen firmalar başka bir yere gerek kalmadan a’ dan z’ ye bütün ihtiyacını firmamızda bulabiliyor. Ayrıca çok şubeli bir sistem de çalışmaktayız. Şubelerimiz bizim yönetimimiz ve idaremizdedir, bayilik sistemi ile çalışmayı tercih etmiyoruz. Bu da bizim için önemli bir değer. Satış personelimizin müşterilerimizle birebir görüşmelerinde sağlanan samimiyet ile çalıştığımız müşterilerin bir zamandan sonra bizi kendi firması gibi benimseyerek “Bizim Haksan” demesi, bizim de buna mukabil, müşterilerimize yaklaşım tarzımız, müşterilerimizle aramızdaki samimiyet ortamı, bizi tercih edilir kılmaktadır.

Sektördeki rekabet hakkında neler düşünüyorsunuz? 

Her sektörde olan rekabet şartları bizim sektörümüzde de elbette ki var. Tabii ki rakipler arasında da ayrımlar var. Büyüklüğüne göre firmaların rekabet alanları mevcut. Ama firmamızda çok çeşitli ürün gamı olduğu için bizim rekabet ettiğimiz firma sayısı çoğu firmaya göre daha fazla. Ama öz sermayemizin güçlü olması, banka kredisi kullanmamamız, yatırımlarımızı öz sermayemizden yapmamız, maliyetlerimizi düşük tutmamızda büyük bir etken. Maliyetin uygunluğundan kaynaklanan uygun satış şartları ve bayilik sisteminde çalışmamamız; şubelerimizin kendi bünyemizde olması rakiplerimiz arasında bizim ön sıralarda olmamıza neden olmaktadır.

İthalat ve ihracat çalışmalarınızı bizimle paylaşır mısınız?

Son dönemde ihracatımızı geliştirmek için değişik yollar izlemekte ihracatımızı artırma yönünde çalışmalar yapmaktayız. Çünkü ihracatımız yıllık ciromuzun düşük bir kısmına tekabül ediyor. İç pazarda yeterince satış olmaması da, bizi ihracata sürükleyen etkenlerden biridir. Genel itibari ile bu dönem İran, Irak, Katar ve Dubai gibi ülkelerden talepler almaktayız ve bu ülkeler üzerine yoğunlaştık. Çalışmalarımızın büyük kısmını bu ülkeler üzerine yapmaktayız. Uzun zamandır ithalatımızın genelini Çin’den yapıyoruz. .Talep edilen ürünü, istenilen kalitede ve istenilen biçimde yapmak için uzun süre çaba sarf eden Çin, artık bunu başardı ve Dünya’da büyük bir güç haline geldi. Çoğu dünya ülkelerine ve dünya markaların fason işlerini ve onlarının imalatını yapan bir ülke haline geldi. Çin’den ithalatımız çeşitli ürün grupları ile son dönemlere kadar hızlı bir şekilde devam etmekteydi. Fakat krizin etkileri ithalatımızı da etkiledi. Önceki tarihlerde verilmiş siparişlerimizin yüklemeleri yapılıyor ve firmamıza ulaşıyor. Fakat bu dönem için belirli bir süreliğine yeni siparişlerimizi durdurmuş durumdayız.

Kısa ve uzun vadede firmanızın hayata geçirmeyi düşündüğü projeler hakkında neler söyleyebilirsiniz? 

Projelerimizden bir kaçını kısa bir süre önce hayata geçirdik. En başta uzun zamandır kalıp sektörüne yönelik hizmet vermek istiyorduk. Bu düşünceyle Haksan Kalıp Market “Kalıp Marketiniz” i kurduk. Kalıp sektöründe kullanılan her türlü ekipmanı en kaliteliyi, en hızlı ve en hesaplı bir şekilde müşterilerimize sunmak için Haksan Kalıp Market hizmet vermektedir. Bu hizmetlerden faydalanmak için, bir an önce Kalıp Marketlerimize değerli müşterilerimizi bekliyoruz. Haksan Kalıp Market belirli siparişlerde satın alınan ürünleri adrese teslim olanağını da müşterilerine sunmaktadır. Bunun yanında İkitelli Demirciler Sanayi Sitesinde, ikitelli ve Hadımköy bölgesinde bulunan sanayicilere kolay ve hızlı hizmet sağlamak amacıyla biri Kalıp Market, biri Makine Market olmak üzere iki yeni şubemizi müşterilerimizin hizmetine sunduk. Yeni projelerimiz arasında yatırımlarımızı yeni sektörlerde kullanmayı, Haksan adını değişik sektörlerde öncü ve bilinir bir marka haline getirmeyi planlıyoruz.

2008 yılı firmanız açısından nasıl geçti, 2009’dan neler bekliyorsunuz?

2008 yılının başından beri dünyada yaşanacak olan bir krizin belirtileri vardı. Fakat sektörümüzü etkilemesi 2008 yılının son dönemlerine rast geldi. 2008 yılının 3.çeyreğinden sonraki piyasalarda yaşanan sıkışıklık ve güvensizlik belirlemiş olduğumuz bazı programlarımızı değiştirmek zorunda bıraktı. 2008 beklentilerimizin altında gerçekleşen bir yıl oldu. Son çeyrekte sıkıntılı, zor bir dönem geçirdik ve halen bu güvensizlik ortamı sürmekte. 2009 yılı için bundan değişik bir tablo beklemiyoruz , aynı dönemin devam edeceğini tahmin ediyor ve gözlemliyoruz. Piyasaların hareketlenmesine yönelik umutlarımızı korumakla beraber, daha kötü duruma düşmesini de göz önünde bulundurarak programlarımızı belirliyoruz. Şu dönem için yapılacak en önemli şeyin daha öncelerde piyasada bulunan yerimizi koruyabilmek olduğunu biliyor ve bunun için büyük bir çaba sarf ediyoruz.

Reklamlar